reklama

Re: (Ne)fajčiarom...

Dnes som si prečítal jeden článok o škodlivosti fajčiarov. Samotný článok ma síce neoslovil, ale chcel som zareagovať v diskusii. Keď som však otvoril diskusiu k tomuto článku, bol som natoľko zhrozený niektorými reakciami, že som dal prednosť článku a nie „len“ diskusnému príspevku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)


Ad článok :
Pani Rajková, nechcem sa Vás dotknúť, ale myslím že je trošku naivná predstava že pri Vašej ceste do Bulharska by zohrávalo nejakú časovú úlohu to, že si niekto zapáli počas prestávky. Keď za 24 hodín ste mali 5 prestávok (pri každej prestávke jedno predĺženie o jednu cigaretu teda o 4 minúty), tak ste si cestu predĺžili o 25 minút. To zodpovedá takej menšej zápche, alebo menšiemu radu na hraniciach. Takže tu ste na fajčiarov nahnevaná neprávom.

Zákazy na staniciach osobne schvaľujem, ale zároveň by ma veľmi potešili „fajčiarne“. Tým by sa zbavili stanice aj postávajúcich fajčiarov pred budovou, na nástupištiach a podobne. Zároveň som rád, že sú oddelené časti v reštauráciách alebo kaviarňach pre fajčiarov a nefajčiarov (aj keď nie všade). Z pohľadu fajčiara mi vyhovuje keď si môžem kľudne zapáliť a neobmedzovať kvôli prítomnosti detí, alebo poznámkam prevažne nefajčiarok. (najviac ma dokázalo iritovať, keď som si sadol do fajčiarskeho kupé(3 kupé na vlak), prisadli si nejaké kvočny a začali bedákať.)

Myslím že ani fajčiari ani nefajčiari by nemali byť tí, ktorí sa budú obmedzovať a potláčať. Ale to je utopická predstava, ktorá vyžaduje takú nemožnú vec, ako je tolerantné myslenie ľudí, alebo trošku viac aktivity zo strany štátu.

Aký by bol napríklad problém zákonom zakázať pod hrozbou pokuty napríklad aj 50 000Skk fajčenie na staniciach, a kto by riskoval takúto pokutu, ak by boli vyhradené miestnosti na staniciach vyhradené pre fajčiarov? A bol by taký problém vyčleniť takéto miestnosti z nevyužívaných priestorov, ktorými sa stanice hemžia? Detto na pracoviskách, verejných budovách, školách a podobne.

Ad reakcie na článok pani Rajkovej :

Jeden z príspevkov poukazuje na nízku úroveň IQ fajčiarov, vzdelanie, spoločenské a sociálne postavenie, dokonca podľa toho či sa jedná o fajčiara alebo nefajčiara by rozdeľoval dotyčný reagujúci aj zájazdy na poznávacie a pobytové...

Nuž, milý ... myslím že sa trošku mýliš. Je to totižto individuálne a ani jedna zo spomenutých kategórií sa nedá prideliť fajčiarom, alebo nefajčiarom.
Keď sa jedná o IQ, ešte nebol nikdy prezentovaný výskum, pojednávajúci o rozdieloch medzi fajčiarmi a nefajčiarmi. A keby bol, mám dojem žeby Váš názor vyvrátil. Ako príklad môžem uviesť moju bývalú priateľku (132), môjho otca (137), ja osobne som tiež fajčiar a podľa posledných testov, ktoré som si robil pred rokom je môj inteligenčný kvocient 128. (hodnoty IQ udávam podľa testov MENSA)
Pri vzdelaní sa môžem len pousmiať. Máte vôbec predstavu o tom, koľko je na Slovensku vysokoškolsky vzdelaných ľudí a aké percento z nich fajčí? Mne stačí vidieť na internáte a na univerzite, že odhadom asi 30%.
Spoločenské postavenie? Minister financií Počiatek asi nemá dostatočne vysoké postavenie podľa Vás...alebo vedúci katedry, riaditelia podnikov, lekári, právnici, pedagógovia...
Z Vašich tohtoročných dovoleniek ste si odniesli poznatok, že v Západnej Európe sa fajčí menej a Stredná a Východná Európa fajčí viac. Nuž je pravdou že som tento rok bol iba v Španielsku, Nemecku, Francúzsku, Holandsku, Rakúsku, Maďarsku, Poľsku, Českej republike a doma, ale môžem povedať, že nejaké markantnejšie rozdiely v množstve fajčiarov som nepostrehol. Ani medzi krajinami, ani medzi Západnou a Strednou Európou.
Ale aj tak ma najviac pobavilo to rozdelenie zájazdov...podľa Vás je na poznávacích zájazdoch 0 fajčiarov a všetci sú v Bulharsku. Skutočne zábavné.

Celým týmto som sa snažil poukázať na to, že človek je od prírody netolerantný a sebecký. Podľa seba si chce prispôsobiť svoje okolie najlepšie aj celú krajinu. Nie je to len o fajčení a nefajčení, ale aj v ostatných oblastiach. A pritom by bolo také jednoduché spraviť krok k sebe. Len v tom je problém, že by ten krok museli spraviť ľudia a nie štát a legislatíva.

S pozdravom

Martin

Martin Zurek

Martin Zurek

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Narodil som sa...prežívam...a užívam si to.Mám rád Noc s Andelem, Krausovu šou, Tiersenovu hudbu, slivkové knedle a tlmené svetlo. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu